Googoosh: the mermaid in the swamp

This weblog is another attempt to let Googoosh fans come together and enjoy their moments here. اين وبلاگ نلاش ديگري است تا دوستداران گوگوش را گرد هم آوريم و از لحظات لذت ببريم

Saturday, February 26, 2005

درد بي درمان حسادت و عقده حقارت، شهره آغداشلو را رها نميكند


Shohreh Aghdashlo is Suffering from Chronic Jealousy

نميدانم اين مرض حسادت و عقده پشت سر ديگران حرف زدن كي ميخواهد باصطلاح هنرمندان ايراني را رها كند. واقعا يكي از جاهايي كه ميشه تفاوت بين گوگوش و بعضي سليطه هاي مثلا هنرمند را فهميد همينجاست. در حاليكه كسي هرگز يك كلمه زشت و پشت سر ديگري از گوگوش نشنيده ، تا دلتان بخواهد هنرمندان خاله زنك داريم كه عادت هاي سبزي پاك كني ننه جانشان را همچنان ادامه مي دهند و مرتب چاك دهان كثيفشان را اينجا و آنجا باز ميكنند و لجن و تعفن كلامشان را باطراف پرتاب ميكنند. نمونه هميشگي اش افاضات شهره آغداشلوست كه نميدانيم گوگوش چه هيزم تري به ايشان فروخته كه هميشه جلوي دوربين عصبي ميشود اينبار هم در مصاحبه جديدش با گانگستر لس آنجلس در تلويزيون طويله دوباره شخصيت خاله زنك خودش را نشان ميدهد. تقريبا همه ميدانند كه اين زن چه كينه وحشتناكي از گوگوش عزيز ما بدل دارد. از زماني كه در تلويزيون پارس بود تا هر بار كه در جام جم ظاهر ميشد هميشه گوشه و كنايه ميزد و به گوگوش متلك ميگفت. همين سال گذشته در مصاحبه اي با منصور سپهر بند ضمن بي سواد خواندن گوگوش عزيز ما ، در باره عدم حضور گوگوش در مقابل تلويزيون صداي آمريكا چرندياتي از قول آقاي بهارلو گفته بود كه بيچاره بهار لو وقتي با سيل اعتراضات مردم مواجه شد بار ها در ايميل ها نوشت بابا من اصلا با اين زنيكه در اين مورد حرف نزدم و هفته بعد هم در ابتداي ميزگرد با دكتر حائري گفته هاي آغداشلو را كذب محض ناميد. يكبار وقتي گوگوش موسيقي مبتذل را مورد انتقاد قرار داد ايشان بسختي برآشفت و گفت "حالا همينمان مانده بود كه اين خانم خواننده از ايران بيايد و هنرمان را به مسخره بگيرد" تو گويي كه شهره خانم با صداي چند رگه و قيافه اي كه بي شباهت به مرده از گور در رفته نيست سالهاست به كار خوانندگي اشتغال دارند و چه شاهكارها كه در اين رهگذر خلق ننموده اند. اگر يكبار ديگر به اين جمله نگاه كنيد عمق عقده اين زن حقير را درمي يابيد كه منكر هنر بازيگري گوگوش ميشود و از او بعنوان خواننده ياد ميكند. لازم به توضيح است كه پيشنهاد بازي در فيلم خانه اي بر شن و مه اولين بار به گوگوش داده شده بود ولي بدليل كوچك بودن نقش از طرف وي رد شد. گوگوش كه از 8 سالگي وارد سينما شد وهمواره نقش اول داشه حال چگونه مي تواند 6 دقيقه در يك فيم بازي كند و فقط چايي بياورد و بادمجان پوست بكند. وكيل گوگوش در پاسخ به آقاي واديم كارگردان فيلم كه از گوگوش براي تست بازيگري دعوت بعمل آورده بود گفت گوگوش همواره در نقشي بازي ميكند كه برايش نوشته شود و يك هنرمند افسانه اي هرگز امتحان بازيگري نميدهد. گويا بازگو كردن اين حرف از سوي آقاي واديم براي آغداشلو او را بيش از پيش ملتهب كرده است. بگذريم...
اينبار اما آغداشلو در مصاحبه با گانگستر كلاهبردار لس آنجلس ، اميرقاسمي دوباره گريزي به گوگوش زد وبا چشمان وغ زده و اعصابي متشنج چنين گفت "من كه بي سواد نيستم، سواد دارم و قرارداد را ميخونم تا بعدا نيام جلوي دوربين گريه كنم بگم من نميدونستم تو قرارداد چي نوشته". لطفا دوباره به عمق معناي اين جملات توجه كنيد تا ببينيد در همين جمله هزار معنا نهفته است
خانم آغداشلو تا بحال دهها بار اين دو تا كلاس سوادش را هي به رخ مردم كشيده اند. بابا خيلي خوب با سواد. كشتي مردمو با اين تحصيلات عاليه از فرنگت ، چيكار كنيم حالا؟؟؟؟؟؟؟؟ راستي مگر براي اينكه هنرمند بزرگي بود بايد تحصيلات فرنگ داشت؟ چرا اين عقده تحصيلات را در جهان آزاد نمي بينيم و فقط جهان سومي هاي بيچاره به آن مبتلا هستند؟ آيا نميدانيد دهها تن از خوانندگان بزرك اپرا، پاپ ، جاز و نوازندگان و نقاشان جهان فقط خرده سوادي داشته اند؟ طفلك گوگوش كه هميشه گفته از كودكي نان آور خانه بوده و بدليل اجراي برنامه هاي شبانه و مكرر نتوانسته به درس خواندن ادامه دهد. حالا تحصيلاتت چي هست كه همه رو داري ميكشي؟ ميدوني چند تا ایرانی دکترا دارند ؟ مگر نشينيده ايد كه درخت هر چه پر بارتر افتاده تر؟
2- اين زنك حقير نميداند كه گوگوش براي پول يا قرارداد گريه نكرد بلكه آن اشك هاي مظلومانه غليان احساس دردي است كه در اين چهار سال گذشته تحمل نموده است. همه خواننده هاي ايراني خواب قرارداد با شركت هاي آمريكايي را مي بينند. براي هر برنامه در اين قرارداد براي گوگوش دويست هزار دلار درآمد درنظر گرفته شده است ولي گوگوش بزرگوارانه ايستاد و گفت به مافيا باج نميدهد. اين پول را نميخواهد وديگر با كلاهبردار ها كار نميكند. گوگوش متل بعضي ها كه براي پول ايراني ها را به جهانيان تروريست معرفي ميكنند نيست. خانم آغداشلو ، آيا بهتر نيست بجاي اين چرندياتي كه اصلا به شما ارتباطي ندارد راه ديگري براي عرض ارادت و اعلام مراتب كنيزي و كلفتي تان نسبت به گانگستر لس آنجلس پيدا نماييد؟
آيا وقت آن نيست به مردم توضيح دهيد چرا براي يك مشت دلار بي ارزش مليت و شرف ايراني خود را( اگر ميداشتيد ) در سريال 24 فروختيد و زنان آزاده و زحمتكش ايراني را يك مشت تروريست بمب گذار معرفي كرديد كه با قصاوت قلب حتي دوست دختر نوجوان فرزندشان را هم مسموم ميكنند؟
آيا اين شما نبوديد كه در مصاحبه هايتان قبل از اسكار 2003 گفته بوديد هرگز نقش تروريست را بازي نخواهيد كرد؟
شما در مصاحبه هاي اخيرتان با رسانه هاي بين المللي بدروغ ادعا ميكنيد در 25 سال گذشته براي حقوق بشر مبارزه ميكرده ايد. ممكن است كمي از آن مبارزات را براي مردم بازگو نمائيد؟ آيا نمايش هاي مسخره و دلقك بازي ها و لودگي بي سر و ته شما و همسرتان در زندگي شيرين ما يكي از همين مبارزات است؟
آيا اين شما نبوديد كه در مصاحبه با آقاي سپهربند در جام جم اميرقاسمي را كوتوله لس آنجلس ناميده بوديد و برنامه هاو حتي آگهي هاي شبكه طويله تي وي را با حركات مضحكتان مورد حمله قرارداده بوديد؟ حالا چطور شد بعد از آگاهي از مشكلات گوگوش با اميرقاسمي كلاهبردار ياد دوستان قديم افتاديد؟
و بعنوان سوال آخر ، آيا شرافت انساني و مروت حكم نميكند تا شما رسم ادب را براي هنرمند پيش كسوت خود بجاي آوريد و از گفتن مطالب ناپسند در باره وي خودداري نماييد؟ هنرمندي كه در عين حال كه همسن و سال شماست 20 سال زودتر از شماروي صحنه و جلوي دوربين رفت و هرگز هم كلامي در مورد شما بزبان نياورده است؟
حقيقت اين است كه اين احساس حسادت و حقارت وحشتناكي كه شما نسبت به اسم گوگوش داريد با هزار تا اسكار و گلدن گلوب هم درمان نميشود و نياز مبرم به يك پزشك روانكاب مجرب و ماهها استراحت در آسايشگاه رواني دارد.گوگوش نازنين اما بي اعتنا به همه اراجيف آشغالهاي خودفروخته اي مثل شما، هر كسي را قابل نمي داند كه با او همكلام شود و دهن به دهن هر لكاته اي بگذارد. او به افسانه اي تبديل شده كه سايه سنگينش كابوس شبهاي كوردلاني مانند شماست. و عجبا كه دست طبيعت گاه انتقام هاي كوچك اما پر معنايي را از افراد ميگيرد. در فيلم خانه اي بر شن و مه شما، شهره آغداشلو دشمن شماره يك گوگوش مي بايست نقش نادي يعني كسي را بازي كنيد كه عاشقانه گوگوش را دوست دارد. يعني شما در اين فيلم به استعاره به دستبوسي گوگوش شتافتيد ودر برابر هنر والايش تعظيم كرديد بدون آنكه خود بدانيد. به قول دوستي كه اين مصاحبه لجن آلوده شما را ديده بود
گر هنرمند از اوباش جفايي بيند تا دل خويش نيازارد و در هم نشود
سنگ بد گوهر اگر كاسه زرين بشكست قيمت سنگ نيافزايد و زر كم نشود

0 Comments:

Post a Comment

<< Home